نحوه ساخت سیستم امنیتی با سنسور اثر انگشت

این وبلاگ قصد دارد نحوه ساخت سیستم امنیتی با سنسور اثر انگشت را تشریح کند

نحوه ساخت سیستم امنیتی با سنسور اثر انگشت

این وبلاگ قصد دارد نحوه ساخت سیستم امنیتی با سنسور اثر انگشت را تشریح کند

درباره پروژه




پروژه مربوطه یک سیستم ثبت حضور و غیاب حافظه دار می باشد. این سیستم از طریق سنسور اثرانگشت مدل FPM10a که ظرفیت ثبت و ذخیره 1000 اثرانگشت را دارد، اثرانگشت کاربران را ثبت ذخیره نموده و در هنگام اعلام حضور کافیست کاربر مورد نظر انگشت خود را بر روی سنسور گذاشته و حضور خود را ثبت نماید.

سیستم حضور و غیاب دارای حافظه ی EEPROM می باشد و می تواند بصورت دائم اطلاعات کاربران را ثبت و ذخیره نماید و تا تنظیمات جدید بدون تغییر اطلاعات را نگهداری کند.

جهت نمایش اطلاعات و رخدادها از یک نمایشگر کاراکتری 16*2 استفاده کرده ایم و می توان از آن بعنوان نمایش راهنمای سیستم نیز استفاده کرد.

برای اینکه سیستم را کاملتر نماییم از یک بازر جهت هشدارهای صوتی استفاده میکنیم تا تمامی رخدادها را بصورت هشدار صوتی اعلام نماید.

همچنین از ال ای دی های رنگی برای هشدار نوری در مدار استفاده خواهیم نمود.

بخش مهمی که قابل تأمل است، قسمت ارتباط و کنترل از طریق بلوتوث می باشد. جهت ورود به بخش تنظیمات از یک کلید و جهت برقراری ارتباط و تبادل دیتا از یک ماژول بلوتوث مدل HC05 استفاده میکنیم.

در بخش تنظیمات می توانیم اثرانگشت جدید اضافه کرده و یا اثرانگشت کاربری را پاک نماییم تا از سیستم سواستفاده نشود. همچنین میتوانیم تنظیمات ساعت و تاریخ را نیز انجام دهیم. بخش دیگری از کاربرد ارتباط دیتا با بلوتوث، دسترسی به اطلاعات کاربران می باشد و می توانیم دستور دهیم تا اطلاعات حضور و غیاب کاربر مورد نظر را در تاریخ مذکور یا مدت معلوم برای ما ارسال نماید و مشاهده کنیم.

بخش پردازشگر پروژه نیز توسط میکروکنترلر سری AVR مدل ATMEGA16 تأمین می شود.


تصویر پروژه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.